Tuesday, February 21, 2012

Fruits Heaven

Another thing I like about Cameron Highland is the availability of fruits we can hardly find in other places in Malaysia. Kalau ke sana, antara buah-buahan yang wajib dibawa balik is jambu epal, which until now am not so sure whether is it really kacukan jambu + epal, and why they have to peel it and colour it green? Why don't just leave it in original condition?



In the recent trip, among the fruits I bought was rambai (which I love when I was a kid, but can hardly find it nowadays), markisar or passion fruit (versi CH yang agak comel dan lonjong, dan sangat manis), CH apple and persimmon (is it called pisang kaki in Malay?). I love all, except CH apple. Kind of weird, ni hasil kacukan epal dengan terung ke apa? The taste is rather blegh.

1 comment:

  1. assalamualaikum..sebenarnya saya sedang blogwalking n dengan izin Allah terjumpa komen saudari di salah sebuah blog tentang ACCA. sebelum itu saya merupakan pelajar diploma perakaunan di UiTM.saya memang serius ingin mengambil ACCA setelah tamat diploma.saya ingin meminta pendapat saudari, yang mana 1 lebih baik?diploma+degree+ACCA ataupun diploma+ACCA ? ada seorang teman mengatakan bahawa pada masa kini lulusan ijazah+ACCA lebih diutamakan.benarkah begitu?saya inginkan kepastian tentang perkara ini.maaf kerana begitu banyak bertanya kerana saya tidak banyak tahu tentang perkara ini dan harap saudari dapat membantu :) blh hantarkan pendapat saudari ke e-mail saya iaitu mimilola8888@gmail.com terima kasih.semoga Allah merahmati saudari selalu :)

    ReplyDelete